قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه > در رسانه‌های دیگر > دلایل عقلی و نقلی نابودی رژیم صهیونیستی در ۲۰ سال آینده

دلایل عقلی و نقلی نابودی رژیم صهیونیستی در ۲۰ سال آینده

دکتر عباس خسروانی

به گزارش دیار آفتاب؛ نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان یکی از یادگاران و ارثیه های گرانبهای حضرت امام خمینی(ره) به شمار می رود که محصول سیاست ورزی عالمانه و مومنانه امام(ره) و همچنین مسئله شناسی دقیق از جهان اسلام و فهم عمیق از آموزه های دین مبین اسلام و در راس آنها ایمان قلبی به وعده های الهی بود.لذا روز قدس روز بیان و اظهار یک عقیده و باور دینی،اخلاقی و انسانی ست که هر انسان دارای وجدان را مخاطب خود قرار می دهد.بعد از حضرت امام (ره) مقام معظم رهبری نیز این مشی و اعتقاد را تحکیم بخشید و اصل اساسی محو اسرائیل را در سرلوحه تصمیمات و سیاستگذاری های خود قرار دادند.
ایشان فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید. این جمله تاریخی بازتاب های گسترده ای هم در داخل و هم در فضای بین الملل داشت. برخی از تحلیل ها و نگاه ها متوجه بروز یک جنگ نظامی میان طرفین منازعه شد اما به نظر می رسد اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده خود را نخواهد دید، ناشی از هم افزائی چندین عامل مهم است که در نهایت موجودیت رژیمی به نام اسرائیل را ناممکن می سازد.
اسرائیل به دلایل متعدد نقلی و عقلی در ربع قرن آینده وجود نخواهد داشت. مهمترین دلیل نقلی همان وعده الهی‌ست که در قرآن کریم به آن اشاره شده است. بر اساس آموزه های دین مبین اسلام و قرآن کریم، باطل از بین رفتنی ست و بقا نخواهد داشت. این یک سنت الهی ست که ظلم و ظالم ماندگار نیست. اگر ما اعتقاد داریم که اسرائیل یک رژیم باطل و غیر قانونی است و طی دهه های گذشته ظلم های فراوانی را به بشریت کرده و جنایت های بسیاری مرتکب شده است، باید ایمان داشته باشیم که این رژیم ماندگار نیست.
دلایل عقلی متعددی هم وجود دارد که اضمحلال این رژیم را اثبات می کند. هر حکومتی برای بقا و ماندگاری خود نیازمند چند مولفه اساسی ست که مهمترین آنها امنیت است. سوال این است که آیا بعد از گذشت بیش از ۷ دهه از اعلام موجودیت، این رژیم توانسته است روی امنیت و آرامش را ببیند؟ آیا ساکنان سرزمین های اشغالی از امنیت خود احساس رضایت دارند؟
به جرئت می توان گفت که بعد از گذشت ۷ دهه و علی رغم برخورداری از انواع تسلیحات نظامی و حمایت های گسترده، این رژیم نتوانسته امنیت لازم را برای داشتن یک زندگی امن و آرام فراهم کند. ضریب امنیت روز به روز در سرزمین های اشغالی در حال کم شدن است و تمایل ساکنان به خروج از این سرزمین ها بیشتر می شود. زیرا بسیاری از آنها زندگی آرام خود را در اروپا و آمریکا رها کرده اند و به امید داشتن زندگی بهتر به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده اند و حال که بعد از گذشت سالها روی امنیت و آرامش را به خود ندیده اند چگونه ممکن است در این سرزمین ها بمانند و زندگی کنند.
مضاف بر اینکه دورنمای اطمینان بخشی هم وجود ندارد. به این عامل باید نارضایتی های روز افزون مردم از عملکرد حاکمان و بروز فساد در دستگاه حاکمیت، سرخوردگی ها و بلاتکلیفی ها را نیز اضافه کرد که به تزلزل حکومت منتهی خواهد شد. لازمه دیگر بقاء یک حکومت، پذیرش منطقه ای آن است. به طوری که همسایگان و حاکمیت ها و مردم منطقه باید آن حکومت را به رسمیت بشناسند و روابط حسنه ای با یکدیگر داشته باشند در حالی که امروز رژیم اسرائیل در میان دولت ها و ملت های منطقه اقبال بسیار کمی دارد. بروز تظاهرات های متعدد در اعتراض به عملکرد ضد انسانی و غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه و سست شدن بسیاری از دولت ها در تحکیم روابط خود با این رژیم نشان دهنده افول مقبولیت این رژیم در سطح منطقه است. این بی اقبالی و انزوا در سطح جهانی هم وجود دارد به طوری که اکثر دولتهای جهان می دانند که اسرائیل یک رژیم قانون شکن است و به قوانین و موازین بین المللی پایبند نیست و یکی از ناقضان بزرگ حقوق بشر است. ملت های جهان نیز نسبت به عملکرد رژیم در قبال مردم مظلوم فلسطین، معترض و منزجرند و با گسترش رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی و انتشار جنایات این رژیم، این انزجار روز به روز بیشتر می شود.
مهمتر از همه اینکه تشکیل یک کشور مستلزم شکل گیری یک دولت- ملت است در حالی که رژیم صهیونیستی فاقد مولفه های اساسی شکل گیری دولت-ملت است.با جمع کردن جمعی از مردم با کیش یهودیت از سرتاسر دنیا و تجمیع آنها در یک سرزمین غصبی نمی توان کشور سازی کرد.شاید بتوان برای مدتی با برخی انگیزه های مذهبی قومی و قبیله ای و ارائه وعده های آرمانی و تزریق برخی رفاهیات برای مدتی این مردم را در یک جغرافیائی جمع کرد اما به هیچ وجه نمی توان از آن یک کشور ساخت که امکان بقا و دوام داشته باشد.یک کشور صهیونیستی در این منطقه از جهان هیچ عقبه تاریخی و هویتی ندارد، هر چند که آنها تلاش های زیادی در یهودی سازی این منطقه انجام داده اند اما تاریخ و فرهنگ و تمدن قابل جعل نیست. به عنوان مثال آنها تلاش زیادی کرده اند تا مسجد الاقصی و بیت المقدس را به نفع خود مصادره کنند و با آن تاریخ جعل کنند اما سازمان یونسکو صراحتا اعلام کرد که این دو مکان شریف متعلق به مسلمین است و هیچ ارتباط تاریخی با یهود ندارد.
به این عوامل می توان ضعف روز افزون قدرت نظامی و قدرت اطلاعاتی این رژیم و قوی تر شدن نهضت مقاومت و مصمم شدن آنها در مبارزه با این رژیم را اضافه کرد که همگی خبر از تحقق به یادماندنی ترین جمله رهبر معظم انقلاب در سال ۹۴ یعنی “اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید” می دهد.
امروز دستاوردهای عظیم مقاومت، کارنامه‌ای پر افتخار است: «مهم‌ترین دستاورد مقاومت، ایجاد مانع اساسی در برابر پروژه‌های صهیونیستی است. موفّقیّت مقاومت، در تحمیل یک جنگ فرسایشی به دشمن است، یعنی توانسته برنامه‌ی اصلی رژیم صهیونیستی را که سیطره بر کل منطقه بود، به شکست بکشاند… از اوایل دهه‌ی ۶۰ هجری شمسی مصادف با دهه‌ی ۸۰ میلادی به بعد، دیگر نه‌تنها رژیم صهیونیستی قادر نبوده است به سرزمین‌های جدیدی دست‌اندازی کند، بلکه عقب‌گرد آن با خروج ذلّت‌بار از جنوب لبنان آغاز شد و با خروج ذلّت‌بار دیگر از غزّه استمرار یافت… جنگ ۳۳ روزه‌ی لبنان و جنگهای ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه در غزّه، همگی صفحات درخشانی از کارنامه‌ی مقاومت است.»(مقام معظم رهبری، ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ )بنابراین: «راه قدس، راه فلسطین، راه نجات مسئله‌ی فلسطین و حل مسئله‌ی فلسطین، جز راه مبارزه نیست.» (همان،۱۳۸۸/۱۲/۰۸ ) و قطعا آینده‌ی مقاومتِ رهایی‌بخش، آزادی فلسطین خواهد بود: «فلسطین قطعاً آزاد خواهد شد و به مردم بر خواهد گشت و در آنجا دولت فلسطینی تشکیل خواهد شد؛ در اینها هیچ تردیدی نیست.»(همان، ۱۳۸۸/۱۲/۰۸)

مطلب پیشنهادی

مهار تورم، کارویژه سال ۱۴۰۲ مسئولان

با توجه به وجود شاخص‌های مهم اقتصادی از جمله انباشت نقدینگی، نبود رقابت‌های اقتصادی، خروج سرمایه و همچنین تحریم‌های ظالمانه و بهره‌وری پایین در کشور، مهار تورم در سال جدید یک ضرورت و یک کارویژه برای دولت محسوب می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *