قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه > اخبار > شورای ششم اراک میراث‌دار بی‌تدبیری‌های گذشته است

شورای ششم اراک میراث‌دار بی‌تدبیری‌های گذشته است

سخنگوی شورای شهر اراک گفت: اعضای شورای ششم شهر اراک اعتقاد داشتند که باید روند پل سازی‌های مکرر در شهر را متوقف کنند و دوره‌ای را به امور فرهنگی و اجتماعی شهر بپردازند.
عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قبل از شروع به کار شورای ششم شاهد تخریب دو میدان اصلی شهر یعنی میدان امام خمینی (ره) و میدان امام حسین (ع) بودیم که عجولانه نسبت به تخریب آن اقدام کردند و امروز شورای ششم و شهرداری را با دو پروژه بزرگ روبه‌رو کرده‌اند که ما تمایلی به انجام آن نداشتیم.
وی افزود: این دو پروژه مثل پل‌های قبلی هزینه‌های سنگینی را بر دوش مدیریت شهری تحمیل می‌کند و با بودجه‌های موجود امکان اتمام آنها وجود ندارد و باید چند سال معطل و درگیر این پل‌ها ماند.
عضو شورای شهر اراک تصریح کرد: جمع قرار داد بسته شده با قرارگاه خاتم برای اتمام پنج تقاطع (میدان سردار مقاومت، امام خمینی، امام حسین، جاده فرهان و آرامستان) حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده، اما قطعاً این مبلغ تا ۷۰۰ میلیارد تومان هم خواهد رسید.
وی با بیان اینکه امروز در سال ۱۴۰۰ برای این پنج پروژه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است؛ گفت: شهرداری و مردم شهر تا کی باید هزینه بی تدبیری و بلند پروازی برخی مسئولان را بدهند، این پل‌ها چه دردی از شهر دوا کرده یا می‌کند؟ قرار است تا کی به پل سازی و تقاطع سازی در اراک ادامه دهیم؟ در علم ترافیک و شهرسازی نوین، پل سازی و تقاطع سازی چه جایگاهی دارد؟
خسروانی ادامه داد: نیازمندی‌های اولویت‌دار اراک در شهرسازی چیست؟ با بودجه محدود به کدام نیازهای فوری مردم باید پاسخ داد؟ مطالعات ضرورت احداث این پل‌ها کی و کجا انجام شده و اسناد بالادستی آنها کدام است؟ آیا در یک فاصله کوتاه بین دو میدان امام حسین و میدان مقاومت لازم بوده که دو تقاطع غیر هم سطح با هزینه‌های گزاف زده شود؟ در همین نقطه شهر سه پل زده شده که پل شهید صیدی را هم باید اضافه کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانستیم به جای هزینه کرد بودجه شهر در این تقاطع‌ها، این بودجه را در راه اندازی مجموعه گردشگری دره گردو هزینه کنیم، اما ما را در میدان یک عمل انجام شده قرار داده‌اند.
عضو شورای شهر اراک تاکید کرد: در تبصره بودجه سال ۱۴۰۰ به صراحت قید شده که پروژه‌های کلان عمرانی شهر باید پیوست‌های مطالعاتی فرهنگی و اجتماعی داشته باشند که هیچکدام از این پنج پروژه کلان پیوستی ندارند و یک تخلف آشکار از قانون بودجه است.
وی تصریح کرد: شورای ششم میراث‌دار بی‌تدبیری‌های گذشته است که هر روز گوشه‌ای از آن بر ما نمایان می‌شود و روح و روان ما را آزار می‌دهد؛ برای تحقق شعارهای خود باید از چالش‌ها و موانع بزرگی عبور کنیم، حرکت مدیریت شهری اراک در مسیر کارشناسی و علمی که صرفه و صلاح شهر در آن حاکم باشد هدف اصلی این دوره از شورا است.

مطلب پیشنهادی

تدوین بودجه ۱۴۰۲ بر اساس برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله برای شهر اراک

بودجه 1402 شهر اراک بر اساس برنامه بیست ساله شهر اراک تدوین شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *