قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه > در رسانه‌های دیگر > مردم، همچنان پای انقلاب

مردم، همچنان پای انقلاب

دکتر عباس خسروانی
“روی‌گردانی مردم از انقلاب” و “پشت کردن انقلابیون سابق به آرمان‌ها” از مهم‌ترین تحلیل‌های شبکه‌های رسانه‌ای طی چند سال اخیر است تا بتوانند نگاه نسل جوان کشور را نسبت به موجودیت انقلاب اسلامی دچار شک و تردید کنند.تحلیل‌هایی که بیش‌تر توسط رسانه‌ها و جریان‌های منتسب به منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، بهائیان و ضدانقلاب‌های برج عاج‌نشین در داخل و خارج کشور به خورد افکار عمومی داده می‌شود.بر اساس همین تحلیل‌های بی‌پایه و رویائی‌ست که دشمنان قسم‌خورده این نظام به ضرس قاطع ادعا می‌کردند که ملت ایران چهل سالگی انقلاب را نخواهند دید اما همان‌ها امروز می‌گویند چهل سالگی انقلاب دیده شده و ملت ایران مقتدرتر از گذشته راه خود را ادامه می‌دهد.شاید همین یک مورد برای دروغ بودن و بی‌اساس بودن تحلیل‌های شبکه‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب در خصوص موجودیت انقلاب و آرمان‌هایش کافی باشد.
واقعیت این است که انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته ریزش‌ها و رویش‌هائی داشته که قابل انکار نیست. اما واقعیت این است که این انقلاب با ریزش‌هایش دچار مشکل و سردرگمی و ناتوانی در پیمودن راهش نشد و در مقابل، انقلاب با رویش‌های خود زنده و بالنده ماند و راهش را در قالب بیانیه گام دوم تا رسیدن به هدف نهائی طی خواهد کرد.اگر چه برخی سعی کردند در تحلیل‌های خود برخی اغتشاشات سال‌های اخیر را به عنوان سندی مبنی بر روی گردانی مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه از انقلاب اسلامی مطرح کنند اما این تحلیل آن‌ها نیز همچون تحلیل‌های گذشته آن‌ها غلط و به دور از واقعیت است.دشمنان انقلاب هرگز نتوانستند از میان اقشار کم درآمد جامعه ایرانی برای خود سربازگیری کنند زیرا این طبقات خود را صاحبان اصلی انقلاب می‌دانند و حل مسائل معیشتی خود را در گرو تقابل و پنجه انداختن به روی انقلاب نمی‌دانند.
بروز برخی مشکلات معیشتی در کشور ناشی از بی‌اعتنائی به روحیه جهادی و انقلابی و پشت کردن به آرمان‌های انقلاب است و ربطی به اصل انقلاب ندارد که البته با روی کار آمدن دولتی انقلابی و با همراهی سایر نهادها و قوای کشور می‌توان این عقب‌ماندگی را به سرعت جبران کرد.
دشمن برای ضربه زدن به انقلاب به اعتراضات مردم به خصوص اقشار کم‌درآمد دل بسته است که این دلبستگی برای آن‌ها ارمغانی در پی نخواهد داشت. امروز روزگار صف‌بندی مستضعفان در برابر مستکبران است و این چه تحلیل غلطی‌ست که تصور کنیم مستضعفان برای حل مسائل خود در صف مستکبران قرار بگیرند.حضرت امام (ره) می‌فرمود: «قرن ما قرن غلبه مستضعفین بر مستکبران عالم است».
اگر چه کشور با تنگناهایی در اداره معیشت مردم مواجه است و آمریکا با تحریم‌های ظالمانه و خبیثانه به انقلاب فشار وارد می‌کند، اما باید اذعان کرد کسانی که با تمام وجود پای انقلاب و آرمان‌های اسلام و نظام ایستاده‌‌اند، همین اقشار ضعیف و مستضعفان و پابرهنه‌ها هستند. مردم ایران به خصوص اقشار مستضعف جامعه طی ۴۰ سال گذشته، همواره با حضور خود در صحنه‌های مختلف، انقلاب را در برابر نقشه‌ها و توطئه‌های ضدانقلاب داخلی و حامیان خارجی‌اش حراست کرده‌اند که به عنوان مثال می‌توان به حضور مردم در صحنه‌ دفاع مقدس، جمع کردن فتنه‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ و سایر آشوب‌های و اغتشاشات داخلی اشاره کرد. لذا، دشمن و تحلیل‌گران شبکه‌های ضدانقلاب بدانند که می‌دانند، انقلاب اسلامی مردمی‌ترین انقلاب معاصر و بزرگ‌ترین آن‌هاست.
نگاهی به نتایج و پیامدها و تغییرات مختلف سیاسی،‌ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجادشده در ۴۰ سال گذشته نیز این ویژگی را کاملاً تأیید می‌کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه‌ «گام دوم انقلاب» با مرور تجربه‌ ۴۰ ساله‌ انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است». گام دومی که باید در چارچوب «نظریه‌ی نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به‌سوی تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» برداشته شود.
منتشر شده در پایگاه خبری تحلیلی «نیک رو»

مطلب پیشنهادی

مهار تورم، کارویژه سال ۱۴۰۲ مسئولان

با توجه به وجود شاخص‌های مهم اقتصادی از جمله انباشت نقدینگی، نبود رقابت‌های اقتصادی، خروج سرمایه و همچنین تحریم‌های ظالمانه و بهره‌وری پایین در کشور، مهار تورم در سال جدید یک ضرورت و یک کارویژه برای دولت محسوب می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *