قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه > روزنوشت‌ها > املاک متعلق به شهرداری اراک در پایان قرارداد باید تخلیه شوند

املاک متعلق به شهرداری اراک در پایان قرارداد باید تخلیه شوند

گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم– سخنگوی شورای شهر اراک با بیان اینکه “املاک متعلق به شهرداری اراک در پایان قرارداد باید تخلیه شوند” گفت: ساکنان در املاک شهرداری اراک عزمی برای تخلیه ندارند.
عباس خسروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به تاکید شورای مبنی بر تخلیه املاک شهرداری اراک که اجاره داده شده‌اند اظهار داشت: شورای ششم شهر اراک از ابتدای شروع به کار خود بر تخلیه املاک متعلق به شهرداری که موعد قرارداد آنها تمام شده تاکید داشته و طی مصوبه ای از شهرداری خواسته تا نسبت به تخلیه این اماکن اقدام کند.
وی افزود: متاسفانه در جلسه صحن علنی روز دوشنبه مشخص شد که هیچ یک از ساکنان این املاک نسبت به تخلیه اقدام نکرده و شهرداری باید در وهله اول از طریق گفت‌و‌گو، ساکنان غیر قانونی املاک شهر را مجاب به تخلیه کند و در غیر این‌صورت از مجاری قانونی اقدام کند.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اراک ادامه داد: به شخصه پیشنهاد کردم لیست املاک و ساکنان آنها را برای مردم منتشر کنیم تا مردم بدانند چه کسانی به صورت غیرقانونی در املاک آنها ساکن هستند و اراده ای هم برای تخلیه ندارند.
وی بیان کرد: اعتقاد دارم که روح بند 6 ماده 55 قانون شهرداری، بهره‌برداری عام‌المنفعه از امکانات شهرداری به نفع همه شهروندان است، نه استفاده اختصاصی و شخصی یا گروهی، بنابراین هر موردی که از این قانون انحراف داشته باشد و مصداق استفاده از ملک شهرداری برای انتفاع عمومی نباشد، به خصوص واگذاری‌هایی که در دوره پیشین صورت گرفته و با این قاعده کلی مطابقت نداشته است، باید پس گرفته شود.
خسروانی ادامه داد: ما قسم خورده ایم که حافظ اموال مردم باشیم و اجازه نداریم برای خوشایند برخی گروه‌ها و افراد و ارگان‌ها املاک شهر را حاتم بخشی کنیم، البته هر واگذاری که در چارچوب قانون و بر اساس صرفه و صلاح شهر باشد از نظر شورا منعی ندارد و شهرداری می تواند برای تمدید واگذاری این املاک که در راستای منافع شهر و شهروندان است گزارش توجیهی به شورا ارائه دهد تا شورا با واگذاری موافقت کند.
سخنگوی شورای شهر اراک عنوان کرد: به شهردار پیشنهاد دادم تمامی املاک شهرداری که ارزش افزوده آنها به حد کفایت رسیده در راستای سیاست مولد سازی اموال، هر چه زودتر به فروش برسد و در طرح های زیربنائی شهر هزینه گردد در غیر این‌صورت انباشت این املاک موجب فساد خواهد شد و درخواست های مکرر افراد و نهادها و ادارات مختلف را برای اشغال آنها در پی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: برای رهائی از این موضوع شهرداری طی یک درخواست از شورا مجوز تمامی املاک دارای ارزش افزوده کافی را اخذ کند تا این بار سنگین را از دوش خود بردارد.

مطلب پیشنهادی

شهرداری اراک پیشرو در هزینه‌کرد عوارض آلایندگی است

شهر اراک به‌دلیل وجود صنایع آلاینده مشمول دریافت مالیات است و شهرداری این کلان‌شهر با مصوبه سال گذشته شورای ششم، در هزینه‌کرد عوارض آلایندگی پیشرو بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *