قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه > اخبار > ثبات مدیریت شهری،یکی از الزامات پیشرفت شهر ست

ثبات مدیریت شهری،یکی از الزامات پیشرفت شهر ست

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک در گفتگو با خبرگزاری ایرنان استان مرکزی،ثبات مدیریت شهری را یکی از الزامات پیشرفت شهر و تحقق برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: تجربه تعدادی از شهرهای کشور که توانستند تحول را در خود تجربه کنند، نشان می‌دهد که دارای ثبات مدیریت شهری بودند هرچند مدیریت شهری چیزی فراتر از شورا و شهرداری است اما اگر به معنای خاص شهردار در نظر بگیریم باید اذعان کرد که ثبات شهردار کمک زیادی به آبادانی شهر می‌کند.
«عباس خسروانی» افزود: همواره کار شورایی با محدودیت‌های خاصی مواجه است و با سایر فعالیت‌های مدیریتی به ویژه مدیریت‌های متمرکز و سلسله مراتبی متفاوت است.
وی موفقیت در الگوی کار شورایی را نیازمند اقناع طیفی از سلایق و برداشت‌ها عنوان کرد و افزود: در پارلمان شهری نظرات متفاوت مطرح می‌شود و جمع‌بندی این نظرات اقدام دشواری است بنابراین زمانی یک شهرداری توسط شورا انتخاب می‌شود باید در برابر همه اعضا پاسخگو باشد و چنانچه نتواند نظر مساعد آنان را در میدان اجرا محقق کند، چالش‌ها آغاز می‌شود.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: کار شورایی یک فرهنگ است که باید در مدیریت شهری آن را نهادینه کنیم و آداب آن را فراگیریم و در کار شورایی باید اصل را بر تعامل و کار مشترک برای هدف واحد قرار داد تا بتوان ثبات مدیریت شهری را تجربه کرد.
خسروانی ادامه داد: شورای ششم شهر اراک هم به این موضوع اعتقاد دارد و در تلاش است که با دقت در فرآیند انتخاب شهردار، به گزینه‌ای برسد که بتواند چهار سال از وی و برنامه‌های مدیریت شهری حمایت کند.
وی با بیان اینکه یکی از معیارهای جدی پارلمان شهری که در انتخاب شهردار مورد توجه قرار گرفته، روحیه کار جمعی و شورا باوری است افزود: شورا باوری به معنای تبعیت از شورا نیست بلکه به معنای کار جمعی مبتنی بر احترام متقابل و برنامه مشترک برای هدفی مشترک است.
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک تصریح کرد: بر همین اساس سوابق مدیریتی افراد توسط اعضای شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفته و چنانچه به این نتیجه برسیم که افراد شورا باور نیستند یا به برنامه های شورا اعتقادی ندارند، مورد تایید قرار نمی‌گیرند.
خسروانی یادآور شد: اعضای شورای ششم بر این باور هستند که مردم خواستار تغییر و ساماندهی در وضع موجود مدیریت شهری هستند بنابراین باید شهرداری انتخاب کنیم که اهل کار و تلاش جهادی باشد و اعتماد عمومی و رضایت مندی مردم را ارتقا دهد.
وی اضافه کرد: رسیدن به این هدف از مسیر یک انتخاب کارشناسانه و دقیق و نه از مسیر سیاسی و رفاقت های ۲ طرفه‌ می‌گذرد.
سخنگوی شورای ششم اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد: برای اینکه شورا و شهردار در آینده به یک زبان مشترکی دست پیدا کنند پیش از آغاز مصاحبه‌ها، رویکردهای شورا را به آنها ارسال و از آنها خواستیم در قالب این رویکردها، برنامه اجرائی خود را ارائه دهند.
خسروانی تاکید کرد: برنامه چهار ساله ۲ بعد دارد یک بعد آن الزامی است که از سوی وزارت کشور برای تدوین برنامه های چهارساله که در دست اقدام است و یک بعد دیگر آن همان رویکردهای شوراست که شهردار باید برای اجرای آن‌ها طی ۴ سال برنامه عملیاتی ارائه کند.
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک، برنامه محوری را یک اصل مهم دانست و ادامه داد: نمی‌توان شهر را بدون برنامه اداره کرد و در این زمینه، تجربیات دوره قبل در تدوین سند ۲۰ ساله شهر اراک و حتی اسناد بالادستی شهر هم مورد توجه قرار خواهد گرفت.
خسروانی افزود: یکی از عوامل ثبات مدیریت شهری، استقلال فکری و قدرت تصمیم گیری اعضای پارلمان شهری است تا بتوانند شهردار را انتخاب کنند که بر همین اساس شورای ششم تحت تاثیر فشارها و شایعات و جو سازی‌ها تصمیم گیری نمی‌کند و زمانی که به صورت مستقل تصمیم گرفت و شهرداری مستقل را انتخاب کرد، تمام قد از او دفاع می‌کند.

لینک خبرگزاری ایرنا استان مرکزی

مطلب پیشنهادی

تدوین بودجه ۱۴۰۲ بر اساس برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله برای شهر اراک

بودجه 1402 شهر اراک بر اساس برنامه بیست ساله شهر اراک تدوین شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *