قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه > در رسانه‌های دیگر > بررسی طرح افزایش اختیارات مناطق شهرداری اراک

بررسی طرح افزایش اختیارات مناطق شهرداری اراک

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: موضوع افزایش اختیارات مدیران مناطق شهرداری از جمله موضوعاتی است که شورای ششم به دنبال تحقق آن است.عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واگذاری برخی از اختیارات ستادی به مدیران مناطق شهرداری در راستای تمرکز زدایی و حذف بروکراسی‌های زائد و تسهیل در اجرای وظایف شهرداری در قبال مردم است که تحقق آن افزایش رضایت‌مندی همشهریان را در پی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: واگذاری اختیارات به مدیران مناطق شهرداری یک تصمیم جسورانه است که باید مدیران ارشد آن را اتخاذ و بخشی از اختیارات خود را تفویض کنند که امیدواریم این اراده با توجه به پشتوانه علمی و کارشناسی این بحث شکل بگیرد و شاهد قوت گرفتن مدیران مناطق باشیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: خط مقدم خدمت رسانی به مردم، مناطق شهرداری است ولی تمرکز گرایی در مرکز شهرداری و تورم نیروهای انسانی در مرکز یک بیماری اداری محسوب می‌شود که با این طرح بهبود خواهد یافت.
این عضو شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: برای تحقق این طرح باید چارت سازمانی مناطق تقویت شود یعنی نیروهای انسانی مورد نیاز مناطق از مرکز شهرداری تأمین شود و در بودجه‌های سالانه، برای پروژه‌های محلی با ذکر نام، ردیف اعتباری دیده شود تا مناطق ابزار لازم برای عمل به وظایف خود را داشته باشند.
خسروانی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، شناسایی اختیاراتی ست که لازم است به مناطق داده شود لذا از مدیران مناطق می‌خواهیم که لیستی از اختیاراتی که برای بهبود فرایند خدمت رسانی خود می‌خواهند، ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد. همچنین باید به مدیران مناطق اجازه و اختیار عقد قرارداد و برگزاری مناقصه تا سقف معینی داده شود.
وی اظهار کرد: ما نمی‌توانیم از مدیری که اختیار و امکانات ندارد بابت عملکردش سوال کنیم لذا امروز اگر در برخی مناطق شهرداری مشکلات و گلایه‌هایی وجود دارد یکی از دلایل آن نبود اختیارات و امکانات لازم در منطقه است اما اگر مدیر منطقه‌ای بداند که در قبال اختیاراتی که دارد باید پاسخگوی عملکرد خود باشد قطعاً نحوه خدمت رسانی او بهبود یافته و موجب انگیزه برای آن‌ها خواهد بود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: تجربه واگذاری اختیارات در حوزه معاونت شهرسازی به مناطق موفق بوده به طوری که الان یکی از فعالیت‌های عمده مناطق صدور پروانه است و بار سنگینی را از ستاد شهرداری برداشته و به روند صدور پروانه هم سرعت داده است.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک افزود: واگذاری اختیارات برای هر مدیری کار سختی است اما باید این تصمیم جسورانه گرفته شود تا بدنه شهرداری چابکی لازم را برای خدمت رسانی به مردم پیدا کند. ستاد شهرداری باید به امور برنامه‌ریزی، سیاست گذاری و هدایت سازمان بپردازد و مناطق امور اجرایی و عملیاتی مثل آسفالت، جدول گذاری، پیاده راه سازی، را بر عهده بگیرند و حتی نسبت به تعریف و اجرای پروژه‌های محلی خرد هم اقدام کنند.
خسروانی گفت: کارگروهی در شهرداری با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر شکل گرفته است که در حال بررسی ابعاد حقوقی و ساختاری، بودجه‌ای و اداری این طرح است تا بتوانیم شاهد شکل‌گیری ساختاری چابک در شهرداری اراک باشیم و بتواند به روند خدمت‌رسانی خود سرعت و سهولت بیشتری ببخشد.

مطلب پیشنهادی

مهار تورم، کارویژه سال ۱۴۰۲ مسئولان

با توجه به وجود شاخص‌های مهم اقتصادی از جمله انباشت نقدینگی، نبود رقابت‌های اقتصادی، خروج سرمایه و همچنین تحریم‌های ظالمانه و بهره‌وری پایین در کشور، مهار تورم در سال جدید یک ضرورت و یک کارویژه برای دولت محسوب می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *