قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه > روزنوشت‌ها > تئوریسین های آمریکایی بر سقوط آمریکا اذعان کرده اند

تئوریسین های آمریکایی بر سقوط آمریکا اذعان کرده اند

به گزارش دیار آفتاب؛ خسروانی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و مطرح شدن نظریه تمدن نوین اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این نظریه نوین اسلامی در مقابل نظریه لیبرال دمکراسی حاکم در غرب مطرح شده است. لیبرال دمکراسی و زیربناهای تئوریک و فلسفی آن در حال افول و نابودی است.خسروانی با اشاره به دلایل اثبات افول آمریکا در دنیا بر اساس زیربناهای تئوریکی و دمکراسی اظهار کرد: برطبق سنت های الهی، ظلم، نابرابری و بی عدالتی به هیچ وجه پابرجا نیست و قطعا از بین رفتنی است. همچنین بسیاری از متفکرین برجسته جهان غرب، موضوع افول لیبرال دمکراسی آمریکا را مطرح و برآن اذعان کرده اند.
وی با اشاره به نظریه فوکویاما درباره نظریه پایان تاریخ، افزود: این نظریه پرداز آمریکایی در سال ۱۹۹۲ ادعای پایان تاریخ با لیبرال دمکراسی را مطرح کرد. بعدها در گفتگو با شبکه بی بی سی گفت به این باور رسیده است که جهت تاریخ به سمت لیبرال دمکراسی حرکت نمی کند و لیبرال دمکراسی بسیار شکننده شده است.
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: برخی دیگر از شخصیتها بر حذف آمریکا اذعان کرده اند؛ به گفته آنها عصری می آید که آمریکا، رهبر جغرافیایی و رهبر فرهنگی دنیا نیست. برخی از موسسات تحقیقاتی بر چالش و تغییر رویای آمریکا اذعان کرده اند. حتی تئوریسین های آمریکایی از افول و سقوط اقتصاد آمریکا صحبت کرده اند و براین اساس آمریکا قدرت تسلط برجهان را ندارد.
خسروانی با اشاره به جایگزینی تمدن نوین اسلامی به جای اندیشه لیبرال دمکراسی آمریکایی در افکار عمومی دنیا گفت: براساس نظریه گام دوم انقلاب یک رقابت بسیار جدی میان گفتمان انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی با گفتمان لیبرال دمکراسی دنیا ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: اگر امروز غرب به لحاظ فرهنگی موضع شدید علیه اسلام گرفته یک بُعد آن به احساس خطر آنها از مسئله گسترش اسلام نسبت به اندیشه لیبرال دمکراسی برمی گردد. هتک حرمتهای متعدد هم حکایت از ترس و وحشت گسترش تفکر اسلام در جامعه غرب دارد.این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فراگیری اسلام در جوامع اروپایی بیان کرد: اسلام با شدت زیاد در جوامع اروپایی در حال فراگیری است که این مسئله برای آمریکاییها بسیار سخت و سنگین است.
خسروانی با بیان این مطلب که با روی کار آمدن ترامپ، سیاستهای متناقضی در آمریکا در حال جریان است، گفت: اقدامات ترامپ در سالهای اخیر، اختلافات شدید جریانات سیاسی، اختلافات شدید ایالتها، استقلال طلبی برخی از ایالتها، اعتراضات گسترده مردمی در سطح آمریکا و گسترش فقر شدید در آمریکا را به همراه داشته است.
وی با اشاره به اقتصاد روبه افول آمریکا گفت: آمریکا بدهکارترین کشورهای دنیاست و حجم عظیمی از بدهی های دنیا در اقتصاد آمریکاست؛ به طوری که بدهی های دولت آمریکا از دارائی های خالص دولت بیشتر شده است. این بدهی گسترده مخزنی برای بحران و شورش در آمریکا و ورشکستگی شدید اقتصادی آمریکا شده است.
این کارشناس مسائل سیاسی به مسئله خروج آمریکا از پیمانهای بین المللی و انجام رفتارهای متخاصمانه با کشورهای هم پیمان خودش اشاره و اضافه کرد: این روزها آمریکا حتی بادوستانش رفتار متخصمانه دارد و با اتحادیه اروپا و برخی از هم پیمانان خود رابطه چالش برانگیزی دارد.خسروانی در خصوص افول گسترده آمریکا در حوزه نظامی اظهار کرد: پس از جنگ جهانی دوم آمریکائیها در سه جنگ بزرگ شرکت کردند و در هر سه جنگ شکست خوردند. جنگ ویتنام، جنگ کره و جنگ خلیج فارس از جنگ هایی است که نوابغ نظامی آمریکا در این جنگها شکست خورده اند. در جنگهای محور مقاومت، جبهه مقاومت در مقابل آمریکا و ایادیش به شدت قدرت پیدا کرده است.
وی خاطر نشان کرد: آمریکائیها در حال افول هستند و وعده های انقلاب اسلامی در حال تحقق است. براساس فرمایشات امام(ره) و رهبری آینده از آن اسلام و مسلمین است؛ پس راهبرد فعلی، راهبرد مقاومت برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و نهایتا تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

مطلب پیشنهادی

شهرداری اراک پیشرو در هزینه‌کرد عوارض آلایندگی است

شهر اراک به‌دلیل وجود صنایع آلاینده مشمول دریافت مالیات است و شهرداری این کلان‌شهر با مصوبه سال گذشته شورای ششم، در هزینه‌کرد عوارض آلایندگی پیشرو بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *