قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه > اخبار > شهرداری و شورای اسلامی شهر، بیشترین سهم خدمت را در پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی شهر اراک داشته و دارند

شهرداری و شورای اسلامی شهر، بیشترین سهم خدمت را در پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی شهر اراک داشته و دارند

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، عباس خسروانی در صحن علنی شورا پیرامون درخواست اداره مسکن و شهرسازی استان مرکزی به استناد ماده ۴۶ آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب سال ۱۳۷۸ مبنی بر پرداخت الباقی هزینه‌ صدور پروانه ساخت پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی به صورت تقسیط‌ سه ساله و بدون کارمزد، گفت: بر اساس دستور العمل تقسیط مورد عمل مطابق با ماده ۲۱ تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۱، مطالبات و عوارض شهرداری از وزارت خانه ها و سازمان ها و دستگاه های دولتی مشمول تقسیط نمی باشد و در انجام فرآیند تقسیط اخذ تضامین و مبلغ اضافه شده ناشی از تقسیط ضروری می باشد لذا در این شرایط شهرداری ‌و شورای شهر تنها به شرط پرداخت کارمزد با موضوع تقسیط و با اخذ تضمین موافق می باشد.
وی در ادامه تاکید نمود: شهرداری و شورای اسلامی شهر ، بیشترین سهم را در پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی شهر اراک داشته اند و با گذشت از حق و حقوق قانونی خود، تخفیفات بسیار میلیاردی را به مردم داده و به این موضوع افتخار می کند و اگر کسی بخواهد سهم شورا و شهرداری را زیر سوال ببرد ما نیز حرف های بسیاری برای گفتن داریم.
خسروانی گفت: برای اینکه شورا و شهرداری سهم خدمت خود در این پروژه را مضاعف تر نمایند، با تقسیط صدور پروانه به شرط تضمین و اخذ کارمزد موافق می باشد چرا که این کارمزد حق ۶۰۰ هزار شهروند اراکی است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک خاطر نشان کرد: با اجرای پروژه ۸۱۰۰ واحدی، شهرداری ناگریز به ارائه خدمات شهری در این شهر جدید تا ۱۰۰ سال دیگر را دارد و حتی برای احداث زورگذر در این شهر باید ۱۰۰میلیارد تومان هزینه نماید.
وی تصریح کرد: شهرداری اراک میلیاردها تومان بدهی از دولت طلب دارد که موفق به اخذ این بدهی نشده و ارزش این مبلغ از بدهی روز به روز کمتر شده و این موضوع باعث می شود که شهرداری و شورای شهر در ارائه خدمات به شهروندان در تنگنا باشند، لذا اخذ کارمزد تقسیط عوارض صدور پروانه پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی ضروری می باشد و سهم این عوارض نباید از جیب ۶۰۰ هزار شهروند اراکی پرداخت شود.

مطلب پیشنهادی

مدیریت محلی موجب افزایش مشارکت مردم در امور شهر می‌شود

بر اساس قانون اساسی باید به سمت حکمرانی محلی پیش رویم و بدانیم که مدیریت محلی موجب افزایش مشارکت مردم و تعلق خاطر آنها به محل زندگی و فهم بهتر از مشکلات می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *