قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه > اخبار > مطالبات ۱۰۳ میلیارد تومانی شهرداری اراک از دستگاه‌های دولتی

مطالبات ۱۰۳ میلیارد تومانی شهرداری اراک از دستگاه‌های دولتی

مطالبات 103 میلیارد تومانی شهرداری اراک از دستگاه‌های دولتی/ پیگیر وصول مطالبات شهرداری اراک هستیم
سخنگو و رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر اراک از مطالبات ۱۰۳ میلیارد تومانی شهرداری اراک از دستگاه‌های دولتی خبر داد و گفت: پیگیر وصول مطالبات شهرداری اراک هستیم.
عباس خسروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک ، با اشاره به پیگیری شورای ششم درباره مطالبات 103 میلیارد تومانی شهرداری از دستگاه‌های دولتی اظهار داشت: یکی از موضوعات میان دولت و شهرداری‌ها، مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی است که در شهرداری اراک نیز با این مشکل روبه‌رو هستیم و بخش قابل توجهی از منابع شهرداری در قالب مطالبات از دستگاه‌های اجرای استان بلوکه شده است.
وی افزود: خوشبختانه در بند (ع) تبصره (5) قانون بودجه سال 1401 کل کشور این موضوع مورد توجه قرار گرفته و بر تسویه مطالبات شهرداری‌ها با دولت تاکید شده است.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: در این تبصره درباره تسویه مطالبات و بدهی‌های قطعی شهرداری‌ها با دستگاه‌های اجرایی، تامین اجتماعی و بانک‌ها از طریق مبادله اراضی و املاک صحبت شده است.
خسروانی تصریح کرد: اخیراً در جلسه هیئت دولت آیین‌نامه اجرایی نحوه تسویه مطالبات و بدهی‌های قطعی شهرداری‌ها با دستگاه‌های اجرایی از طریق مبادله اراضی و املاک به تصویب رسید که جای خوشحالی دارد.
وی بیان کرد: شهرداری اراک باید از این فرصت به وجود آمده استفاده کند و لیست مطالبات خود را از دستگاه‌های اجرایی استان به فرمانداری و استانداری ارسال کند تا در کارگروه مربوطه نسبت به وصول مطالبات اقدام شود و شورای اسلامی ششم شهر اراک این مطالبات که حق و حقوق شهروندان است، پیگیری می‌کند.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: این مطالبات بالغ‌بر 103 میلیارد تومان می‌شود که عمده این طلب‌ها مربوط به عوارض ساختمان‌هایی است که توسط ادارات دولتی ساخته شده و عوارض را در طول سالیان ندادند و همچنین شامل تخفیفات اعمال شده در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده، پروژه اقدام ملی تامین مسکن، جرائم راهنمایی و رانندگی، جرائم کمیسیون ماده 77 و ماده 100 می‌شود.
خسروانی بیان کرد: انباشت این بدهی‌ها با توجه به نرخ تورم به نوعی تضییع حقوق شهروندان است و امیدوارم در این دوره مدیریت شهری که هماهنگی خوبی بین دولت و شهرداری وجود دارد شاهد اقدامات موثری در این زمینه باشیم.
وی افزود: البته بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها از جمله شهرداری اراک در حوزه‌های دیگری هم است که همان تعهدات دولت به شهرداری‌ها به ویژه در حوزه حمل‌و‌نقل، فضای سبز و غیره است که تاکنون تعهدات خود را انجام نداده و در سال‌های گذشته، شهرداری‌ها از منابع خود این هزینه‌ها را پرداخت کردند.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دوره جدید شاهد تعاملات سازنده دولت با شهرداری‌ها هستیم و دولت اراده دارد تا مدیریت شهری را تقویت کند و به تعهدات خود در قبال شهرداری‌ها عمل کند.

مطلب پیشنهادی

مدیریت محلی موجب افزایش مشارکت مردم در امور شهر می‌شود

بر اساس قانون اساسی باید به سمت حکمرانی محلی پیش رویم و بدانیم که مدیریت محلی موجب افزایش مشارکت مردم و تعلق خاطر آنها به محل زندگی و فهم بهتر از مشکلات می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *