قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه > روزنوشت‌ها > اولویت‌های مدیریت شهری آینده اراک چیست؟

اولویت‌های مدیریت شهری آینده اراک چیست؟

عباس خسروانی عضو هئیت رئیسه شورای شهر اراک نیز در خصوص اولویت‌های شورای ششم شهر در نیمه نخست سال به خبرنگار ایمنا گفت: یکی از شعارهای اصلی ما در دوره جدید مدیریت شهری اراک این است که «شهر را با هم بسازیم» بنابراین همه طرح‌هایی که می‌تواند در آبادانی شهر اراک به ما کمک کنند مورد استقبال شورا قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در همین راستا شورا برنامه‌های دقیق و کارشناسی را آماده کرده و در دستور کار قرار داده است و طی یک فرایند کارشناسی شهرداری را انتخاب خواهد کرد که بهترین روش‌ها را برای اجرای این برنامه‌ها داشته باشد.
خسروانی تصریح کرد: بخشی از برنامه‌های شورا پرداختن به مسئله‌هایی است که باید به صورت فوری به آنها پرداخت، این موارد در هفت بخش دسته بندی می‌شود و در هر یک از کمیسیون‌ها به صورت تخصصی مورد بررسی و مطالعات قرار خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی شهر در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و ساماندهی آن از مهم‌ترین اولویت‌های شورای ششم است. تعداد بسیاری از اتوبوس‌های شهر اراک فرسوده است و نیاز به تعمیرات اساسی دارد با ورود به این مسئله و حل آن در صدد افزایش سهم حمل و نقل عمومی در جابجایی مسافران درون شهری هستیم.
خسروانی اولویت بعدی شورا را رسیدگی به فضای سبز شهری عنوان کرد و افزود: در شورای ششم به دنبال افزایش سرانه فضای سبز و تأمین آب مورد نیاز برای آبیاری این فضا با راهکاری مناسب و کارشناسی شده هستیم؛ روش کنونی آبیاری فضای سبز اراک دچار اشکال است چرا که در حال حاضر از آب چاه‌ها که آب شرب اراک محسوب می‌شود برای آبیاری استفاده می‌شود در این دوره از شورا قصد داریم پساب صنعتی و بهداشتی را برای آبیاری فضای سبز شهری مورد استفاده قرار دهیم.
وی اظهار کرد: افزایش درآمدهای پایدار شهری از دیگر مواردی است که باید در مدیریت شهری به طور جدی به آن پرداخت، اتکا بودجه شهرداری به درآمدهای ناپایدار از جمله عوارض ساخت و سازها باید کاهش یابد تا با ایجاد رکود در ساخت و سازها دچار مشکل نشود.
خسروانی گفت: مسئله دیگری که همه اعضای شورا بر رفع مشکلات آن تاکید دارند، حل مشکلات آرامستان اراک است، طی بازدیدهای به عمل آمده و جلسات متعددی که برگزار کردیم مشکلات احصا شده و راهکارهای لازم تهیه شده است اما معضل کانونی ما در آرامستان اراک تأمین زمین مورد نیاز برای دفن اموات است که شهرداری علی رغم خرید ۳۲ هکتار طی سال‌های گذشته هنوز موفق به گرفتن زمین نشده است و رسیدگی به این امر مستلزم همکاری مقامات ارشد استان است.
وی اظهار کرد: فرسودگی ماشین آلات مکانیکی و عمرانی شهرداری از دیگر اولویت‌های شورا است که باید نسبت به آن چاره اندیشی کرد و در این راستا به تجهیز ماشین آلات جدید و یا تعمیر اساسی ماشین آلات فرسوده شهرداری پرداخت.
خسروانی افزود: اتمام پروژه‌های عمرانی موجود نیز از موارد مهمی است که در شورای ششم باید پیگیری شود به همین منظور از سرپرست شهرداری درخواست داشته‌ایم تا با جدیت این پروژه‌ها را دنبال کرده تا در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.

مطلب پیشنهادی

شهرداری اراک پیشرو در هزینه‌کرد عوارض آلایندگی است

شهر اراک به‌دلیل وجود صنایع آلاینده مشمول دریافت مالیات است و شهرداری این کلان‌شهر با مصوبه سال گذشته شورای ششم، در هزینه‌کرد عوارض آلایندگی پیشرو بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *