قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه > روزنوشت‌ها > بودجه ۳۲ هزار میلیارد ریالی شهرداری اراک تصویب شد

بودجه ۳۲ هزار میلیارد ریالی شهرداری اراک تصویب شد

اراک – ایرنا – رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بودجه ۳۲ هزار میلیارد ریالی سال آینده شهرداری اراک در صحن علنی شورا به تصویب رسید.
«عباس خسروانی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این لایحه بر اساس دستورالعمل ابلاغی و تفریغ بودجه شهرداری‌های وزارت کشور و بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ و برش یک‌ساله از برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله شهرداری اراک و سیاست‌ها و راهبردهای ابلاغی شورای اسلامی شهر اراک، تهیه و تدوین و پس از برگزاری چندین نشست کارشناسی در کمیسیون برنامه و بودجه شورا و جمع بندی و بررسی پیشنهادات معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری در نهایت به تصویب رسید.
وی بیان کرد: نسبت بودجه جاری به کل بودجه ۲۸ و نیم درصد و نسبت بودجه عمرانی به بودجه کل ۷۱ و نیم درصد است که به لحاظ کنترل هزینه‌های جاری نسبت مناسبی است.
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک عمده درآمدهای شهرداری را ناشی از عوارض عمومی دانست و گفت: مهمترین آنها مالیات بر ارزش افزوده با مبلغی حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال است و یکی از ویژگی‌های درآمدی بودجه امسال، توجه به قانون درآمدهای پایدار شهری است که امسال ابلاغ و سال آتی برای نخستین بار اجرایی می‌شود.
خسروانی گفت: از جمله طرح‌های جدیدی که در بودجه امسال دیده شده پیش بینی اعتبار برای آغاز عملیات طرح ۲۴ متری و طرح مهم ممیزی املاک شهر اراک است.
وی ادامه داد: در بودجه سال آتی ۳۶۰ میلیارد ریال برای انجام مطالعات، پژوهش و تعریف طرح‌های عمرانی پیش بینی شده که بخشی از آن در راستای مطالعات تهیه طرح‌های جامع برای مدیریت شهری اراک است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک عنوان کرد: در این بودجه، توسعه فضای سبز شهر، نوسازی پارک‌ها و مدیریت آب شهر اراک مدنظر ویژه قرار گرفته و در حوزه ترافیک و حمل و نقل شهری نیز همانند سال گذشته برنامه‌های خوبی تعریف و بودجه‌های قابل توجهی اختصاص داده شده است.
خسروانی افزود: همچنین در راستای نوسازی ناوگان عمرانی و خدماتی شهرداری مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال و به منظور تملک املاک در طرح‌های عمرانی هم بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای سال آینده به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است، گفت: طرح‌های مناسبی در زمینه توسعه فضاهای ورزشی، برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌های فرهنگی ورزشی و تاسیس فرهنگسرا در مناطق مختلف شهرداری پیش بینی شده است.

مطلب پیشنهادی

شهرداری اراک پیشرو در هزینه‌کرد عوارض آلایندگی است

شهر اراک به‌دلیل وجود صنایع آلاینده مشمول دریافت مالیات است و شهرداری این کلان‌شهر با مصوبه سال گذشته شورای ششم، در هزینه‌کرد عوارض آلایندگی پیشرو بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *