قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه > اخبار > تدوین بودجه ۱۴۰۲ بر اساس برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله برای شهر اراک

تدوین بودجه ۱۴۰۲ بر اساس برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله برای شهر اراک

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک گفت: تدوین برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله و برش‌های پنج‌ساله و یک ساله آن از مهم‌ترین اولویت‌های شورای ششم در سال ۱۴۰۱ بود که با جذب مشاور، نسبت به پایش و بازنگری آن اقدام کردیم و بودجه سال ۱۴۰۲ نیز با همین رویکرد تنظیم شد.
عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از رویکردهای شورای ششم حرکت سیستم حسابداری شهرداری از نقدی به تعهدی است که جلسات کارشناسی متعددی برای این موضوع برگزار شد و اقدامات اولیه خوبی نیز برای آماده‌سازی تغییر سیستم حسابداری صورت گرفته است.
وی افزود: در سال جاری مقرر شد یک مؤسسه معتبر به عنوان مشاور در کنار شهرداری قرار گیرد تا فرایند را به صورت علمی و تخصصی به پیش ببرد که سال آینده نیز این موضوع دنبال خواهد شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: اقدام بعدی در دستور کار قرار دادن برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله و برش‌های پنج ساله و یک ساله آن بود که با جذب مشاور نسبت به پایش و بازنگری آن اقدام کردیم و بودجه سال ۱۴۰۲ نیز با همین رویکرد تنظیم شد، برنامه‌محوری نیز یکی از رویکردهای شورای ششم بود که محقق شده است.
وی افزود: استقرار خزانه‌داری کل و تقویت جایگاه کمیته تخصیص اعتبارات و برگزاری جلسات ماهانه و منوط کردن هر نوع هزینه‌کرد در شهرداری به مصوبه کمیته تخصیص یکی دیگر از اقدامات شورای ششم بود که به شفافیت در هزینه‌ها کمک خواهد کرد.
خسروانی خاطرنشان کرد: تنظیم دفترچه عوارض و بهای خدمات بر اساس قانون درآمد پایدار و شناسایی ردیف‌های درآمدی جدید یکی دیگر از کارهای خوب شورای ششم در سال جاری بود که سعی کردیم نهایت بهره را بر ظرفیت‌های درآمدزای قانون درآمد پایدار استفاده کنیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به کنترل هزینه‌های جاری شهرداری و سوق دادن بودجه به سمت اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد: در متمم ۲ بودجه ۱۴۰۱ سهم بودجه جاری به ۳۰ و بودجه عمرانی به ۷۰ درصد رسید و در سال آینده این نسبت به ۲۸.۵ درصد در بخش جاری و ۷۱.۵ درصد در بخش عمرانی رسیده است.

مهار تورم، کارویژه سال ۱۴۰۲ مسئولان

مطلب پیشنهادی

شهرداری و شورای اسلامی شهر، بیشترین سهم خدمت را در پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی شهر اراک داشته و دارند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک: اخذ کارمزد تقسیط عوارض صدور پروانه پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی ضروری می باشد و سهم این عوارض نباید از جیب ۶۰۰ هزار شهروند اراکی پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *