قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه > در رسانه‌های دیگر > وجود دلالان مهمترین دلیل گرانی گوشت قرمز در اراک

وجود دلالان مهمترین دلیل گرانی گوشت قرمز در اراک

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک جزئیات جلسه اخیر کمیسیون نظارت و پیگیری شورا را تشریح کرد.
عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جلسه کمیسیون نظارت و پیگیری شورا به چرخه عرضه گوشت قرمز در اراک و گرانی آن نسبت به برخی استان‌های دیگر اختصاص داشت، در این جلسه نمایندگان بخش‌های مختلف از جمله کشتارگاه اراک، دادگستری، اصناف و اتحادیه مربوطه و سازمان صنعت، معدن تجارت، جهاد کشاورزی حضور داشتند.
وی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که وجود دلالانی که بین عرضه کننده یعنی دامداران و مصرف کنندگان یعنی مردم عادی قرار گرفته‌اند یکی از مهمترین دلایل گرانی ۲۰ تا ۳۰ درصدی گوشت قرمز در اراک هستند. نبود یک مدیریت واحد در کشتارگاه اراک و عدم پاسخگویی ذی‌نفعان و گروه‌های فعال در کشتارگاه، کار نظارت را برای نهادهای نظارتی سخت و دشوار کرده و باعث شده تا عده‌ای از این بی‌نظمی سو استفاده کنند و گوشت را گران‌تر به دست مردم برسانند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در این جلسه دو تصمیم مهم اتخاذ شده تا با همکاری بخش خصوصی و نهاد نظارتی و شهرداری بتوانیم عرضه گوشت قرمز در اراک را ساماندهی کنیم و جلوی سودجویی برخی را بگیریم. نخست آنکه شهرداری باید نسبت به واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی اقدام کند و کلیه فعالیت‌های داخل کشتارگاه به یک فرد مشخص و واحد سپرده شود تا او در برابر هر نوع سوالی پاسخگو باشد و بتواند پای دلالان را از عرضه گوشت قطع کند.
وی با تاکید بر اینکه اولویت ما این است که قصابان و فعالان این صنف با تشکیل تعاونی این مسئولیت را بپذیرند در غیر این صورت به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، افزود: قرار نیست که شهرداری کشتارگاه را با پول مردم اداره کند، اما نفع آن را برخی دلالان ببرند.
خسروانی گفت: تصمیم دوم این است که شهرداری در احداث بازارچه‌های محلی که در دستور کار قرار داده و در بودجه سال آینده هم قصد دارد به آن توجه کند در کنار بازارچه‌های میوه و تره‌بار بخش عرضه مواد پروتئینی را هم در نظر بگیرد تا با اتصال آن‌ها به کشتارگاه، گوشت قرمز بدون واسطه به دست مشتریان برسد.

مطلب پیشنهادی

مهار تورم، کارویژه سال ۱۴۰۲ مسئولان

با توجه به وجود شاخص‌های مهم اقتصادی از جمله انباشت نقدینگی، نبود رقابت‌های اقتصادی، خروج سرمایه و همچنین تحریم‌های ظالمانه و بهره‌وری پایین در کشور، مهار تورم در سال جدید یک ضرورت و یک کارویژه برای دولت محسوب می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *