قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه > اخبار > اختصاص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال پساب شهری برای آبیاری فضای سبز در اراک

اختصاص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال پساب شهری برای آبیاری فضای سبز در اراک

سخنگوی شورای شهر اراک گفت: ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال پساب شهری برای آبیاری فضای سبز در اراک در دو سال اختصاص یافت.
عباس خسروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اقدامات شورای شهر اراک در حوزه مدیریت منابع در اراک، اظهار داشت: موضوع مدیریت آب مصرفی در حوزه شهری یکی از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر اراک در دوره ششم بوده و در این خصوص هم برنامه های خوبی را تدوین کرده و هم اعتبارات قابل توجهی برای این منظور در نظر گرفته است.
وی افزود: ما معتقدیم یکی از ویژگی مهم شهرهای پیش‌رو برخورداری از سیستم‌های تصفیه‌خانه فاضلاب جهت بهره‌برداری از پساب است و با توجه به عواملی چون کاهش نزولات جوی و بحران کم آبی مکلف هستیم تا نسبت به مقوله حکمرانی آب حساس باشیم و به برخی از تکالیف خود در این زمینه عمل کنیم و به همین دلیل استفاده از ظرفیت پساب در مدیریت شهری اراک را دنبال کردیم، زیرا معتقدیم این موضوع می‌تواند نقش مؤثری در مدیریت آب داشته باشد.
خسروانی بیان کرد: با توجه به چالش کمبود منابع آبی در اراک بر خود لازم دانستیم که به سمت استفاده از تصفیه پساب حرکت کنیم و در ادامه هم باید اقدامات مؤثرتری برای بهره‌وری بیشتر از پساب با استفاده از سیستم‌ها و فناوری‌های نوین در این حوزه شکل بگیرد.
وی ادامه داد: نگهداشت و توسعه فضای سبز شهری در اراک با توجه به شرایط موجود یک چالش و دغدغه جدی ست به طوری که همزمان هم باید فضای سبز موجود حفظ شود و هم مصرف آب را به حداقل رساند و هم جایگزین مناسبی برای آب شرب و آب چاه جهت آبیاری فضای سبز پیش بینی کرد که با رعایت برخی هشدارها در حال حاضر یکی از بهترین روش ها استفاده از پساب شهری ست.
سخنگوی شورا و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به موضوع پساب گفت: با پیگیری های شورای ششم 250 لیتر در ثانیه سهمیه پساب شهری برای آبیاری فضای سبز به شهرداری اختصاص داده شد که در تفاهم نامه‌ای که بین شرکت آب و فاضلاب و شهرداری منعقد شد این موضوع به سرانجام رسید و شهرداری با اعتباری که شورا تصویب کرد عملیات لوله‌گذاری را برای انتقال آب در 2 سال گذشته آغاز کرده است، در سال اول شورای شهر مبلغ 15 میلیارد تومان و در سال دوم 30 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه اعتبار در نظر گرفته ایم که انتظار می رود شهرداری اراک با سرعت بیشتری پروژه را اجرا کند.
وی اضافه کرد: اجرای پروژه انتقال پساب از تصفیه خانه به مبادی تعیین شده جهت آبیاری یکی از مهمترین مطالبات شورای ششم از شهرداری ست و پیگیر تسریع در روند اجرای آن هستیم، مدیریت آب در حوزه شهری محدود به استفاده از پساب شهر نیست و ما چند برنامه دیگر را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم که با کمک سمن‌ها و متخصصان این حوزه این موارد را نیز پیگیری خواهیم کرد.

مطلب پیشنهادی

تدوین بودجه ۱۴۰۲ بر اساس برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله برای شهر اراک

بودجه 1402 شهر اراک بر اساس برنامه بیست ساله شهر اراک تدوین شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *